האזינו • צביקה כהן: "מרגיש שהצלפים יושבים על הגגות ומחכים לכל התפתחות"

    דוד קורצוייל 1 Comment on האזינו • צביקה כהן: "מרגיש שהצלפים יושבים על הגגות ומחכים לכל התפתחות"
    23:39
    09.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דובר צה"ל: תבוטל הילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן ראש עיריית ירושלים צביקה כהן אומר הבוקר לבצלאל קאהן ודוד חכם בתוכנית מדברים אקטואליה כי יש מעל 2500 בנות שסיימו את כיתה ח' ויש פחות מאחוז אחד, שזה 30 בנות, שלא התקבלו הלאה לסמינר.

    "מלאכת השיבוץ הסתיימה. הוועדה סיימה ונתנה מסמכים לראשי סמינרים. מי שלא מקשיב לוועדה זומן למנהל המחוז במשרד החינוך לשימוע. יש למנהלי המוסד הרבה תירוצים, אבל הוועדה היא מחליטה".

    ראש הסמינר צריך לדעת שהוא מחזיק ברשיונות של מדינת ישראל ומשרד החינוך ובתקציב שלהם, לכן הוא צריך להקשיב להם. יש צדק בחלק מהטענות של ראשי הסמינרים ועדיין יש הוראות.

    לשאלת המראיין למה יש נתק בין העירייה לבין וועדת הרבנים שהקים מרן הגרי"ש אלישיב, ענה כהן כי אילולא אותה וועדת רבנים מכובדת שעשתה את עבודתה נאמנה והתוצאות היו טובות, לא היו צריכים לא את וועדת השיבוצים ולא את העירייה. מה שקרה היא שעדיין אחרי הוועדה נשארו עוד הרבה בנות מחוץ לסמינר. בנוסף, גם מנהלי הסמינרים לא הקשיבו לוועדה עד לסנקציות של משרד החינוך.

    כציפייה אל פני עתיד אמר כהן "אני לא מאמין שראש מוסד יוותר על הרשיון שיש לו. אני הייתי שולח את אנשי השב"כ למנהלי הסמינרים כדי ללמוד איך עוקבים אחרי משפחות ויודעים כל פרט וגרגר על הסבא של הסבתא".

    "השבוע מוזמן לשימוע אצל מנהלי המחוז מר שמעוני אחד ממנהלי הסמינרים. אם הוא יסרב הוא יעבור לשלב הבא. אני מרגיש שהצלפים יושבים על הגגות ומחכים לכל התפתחות. תקחו ספר תהילים ותתפללו עבור התהליך" אומר כהן, "אין כאן משהו אישי לא בהצלחה ולא בכישלון".

    לדבריו, רוב הבנות מתוך אותן 30 בנות הן ספרדיות. מעט מהן אשכנזיות. "לנו אין עניין לפרוץ את הקריטריונים של מנהלי הסמינרים. אנחנו משבצים במסגרת הקריטריונים שנרשמו במו ידיהם של אנשי הסמינרים".

    בהמשך השיחה הוא סיפר על תנופת הבינוי שעוברת על הסמינרים בירושלים. ולמה הוא מתגעגע?



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      למה אתם לא פותחים סמינר חדש ? לאלה שאין להם
      למה מנהלים אשמים ? אלי הם צודקים אלי לא ?
      במקום להשמיץ אותם נא לפתוח סמינר חדש לאלה שאין להם
      בא ונראה אם הפולטקעים עושים משהו